FR EN
FR EN
Browse forums 
Ankama Trackers

Event: A Voyage to the Past

By [Ankama]DOFUS-Touch - ANKAMA - July 11, 2019, 11:45:00
AnkaTracker Announcements
Reactions 29
Score : 1

I remembered seeing the AD of Dofus on the TV. I was 10 years old and I started playing the game. It was great. (btw i was not allowed to play more then 1,5 hours a day, nor buy subscribtion). 

I realized soon that past level 17, If I recall correctly,  you couldn't return back to incarnam once you left. So my goal was to be the god of Incarnam. Fighting chafers day after day.. till i got bored lol 

Then I got kamas to buy my first Gobbal Set. Overmaging was not yet invented and my cape had 299 inatieve. I always started first. I went to my boy Snori Narib at the bank in Astrubt. He made me brakmar and I started fighting other folks at the crackler mountains, while I was in gobbal set as lvl 31 strength cra. And believe it or not, I became rank 8 with a freaking gobbal set. 

PvP was the most epic thing. My real life friends started playing as well. One of them was subscribed and he was able to discover the World of Twelve completely. He reached level 50 and showed me what targets were. I was so jalous, hunting down other players and deranking them for rewards. It was dope.

I miss this the most about the old days. The clash between Bonta and Brakmar.  Maybe the clash will one day return, but maybe it's better to keep it as a memory...

0 0
Reply
Score : 69

Well, Well, welcome... to say something about dofus evolution, i need take a ride in DeLorean DMC-12, because my dragoturkey are a very old now in 2019.
I remember when im 20 age old, on 2004, and playing dofus 1.29 i really like my sadida, and her roots, but sometimes the roots hold-me on chair.
The Xelor time is gone, and new ages, come with very hard times, but if you have some eggs its ok, you stay alive.
Or maybe you prefer the frited eggs in Vulkania.

0 0
Reply
Score : 1

Un día habitual, como buen Yopuka caminaba tropezando a cada paso mientras evaluaba el filo de mi nueva espada por el zaap del pueblo, cual fue mi sorpresa que un pequeño tofu corrió hacia una grieta, lo perseguí y atravesé algo de colores extraños, casi vomito del mareo. Enfundé mi espada y me dirigí a la aventura.
En la otra dimensión escuché la fabulosa melodía, una flauta que tranquiliza mis entrañas, que según mi abuelo cabeza de chorlito eran los mejores tiempos. Un comercio estable, amistades eternas y ganas de vivir jugando para entablar nuevos vínculos, de los que suceden una vez en la vida.
Di un fuerte salto y logré alcanzar al pequeño tofu... pero algo había cambiado, ahora era un organismo extraño, sin miedo impacté mi ira pero golpeé a un compañero osamodas que estaba tras de mí, sin entender qué pasaba utilicé mis espadas por todos lados y el organismo se me acercó para decirme "te crees muy listo?" por supuesto no sabía que soy de fuerza, así que seguí golpeando a mi alcance y al final derroté a ese tofu convertido en un vomito rosa.
Seguí conversando con entes extraños, de diseño viejo pero con música perfecta, ayudando a otros compañeros del pasado y resolviendo enigmas hechos por mis antepasados para mí, como recompensa de esta árdua aventura me hice de más daños en el filo de mi espada para siempre.
Soy yopuka, no sé qué hice pero fue lo mejor que he hecho.
Strokal (Yopuka)

0 0
Reply
Score : 3

"Un Viaje al pasado"

Eran de esas noches perdurables llenas de emoción, un ocra cuyas flechas nunca llegan a su destino, acompañado de su amigo: "el yopuka sin espada" (Dejando siempre la espada en taberna astrub). Corriendo juntos en busqueda de los famosos Dopeul, pasando un camino muy largo, notamos algo diferente, parecía un espejo mágico; Y como buenos curiosos nos detuvimos a ver que ocurría. Ninguno quería atravesar primero el "Espejo mágico" pero la suerte decidió y el yopuka (sin espada) se lanzó, y al atravesar mi gran amigo me dijo: "Volví a ser joven" ya que lo que veía era el pasado. Yo incrédulo, atravesé el espejo cayendo encima del yopuka y al ver todo a mi alrededor quede alucinado. Ambos con la emoción diciendo: "volvimos en el tiempo" decidimos explorar todo a nuestros alrededores para revivir esos primeros momentos que con mucho gusto disfrutamos. Lo que no esperábamos era encontrarnos una especie de criatura extraña en el camino, pero juntando nuestras fuerzas atacamos esta criatura. Éramos dos grandes y torpes amigos intentando averiguar cómo destruirla; usando flechas y espada lanzadas en todas las direcciones, no logramos darle un golpe a la criatura de lo ebrio que quedamos en taberna astrub, pero con emoción y risas perdimos como buenos aventureros. Orgullosos de haber estado en este viaje al pasado, volveríamos a repetir esta grandiosa experiencia cada vez que podamos. "No todas las luchas se ganan, lo importante es divertirse y aprender en el camino"

Un tal, Daniel-Arjonal

0 0
Reply
Score : 29

“What’s that?”

I looked up from feeding my dragoturkey some tasty gudgeon, directly at my best friend Blonz. He was looking at something over my shoulder, so I turned to see. In the distance, I saw a shimmering light.

“Let’s check it out,” I said, remounting my dragoturkey and raising my weapon.

Blonz and I found the shimmer was reflecting our world back at us, but it looked somewhat distorted. With a deep breath, I kicked my mount and we jumped through the portal.

Blonz quickly followed, looking at me the same way he always did when I did something stupid; like the time I decided to eat mush mush sporm and came to later on Moon Island, or the time I antagonized Mon’Hawt’Wit for always getting naked and running around Astrub for children to see. This time was no different, I was always jumping in over my head.

“Sin, you’re an osamodas, not an iop...” my sacrier friend chastised. He shook his head. “I swear, you’re always getting me in trouble!”

I barely heard him.

This place seemed so familiar, like a dream of the Amakna I knew. I saw a well and decided to test the water, but found I was unable to gather any. What sort of place was this?

Suddenly an ethereal creature appeared, pulling Blonz and I into combat. We found that our attacks were off, nothing was happening the way it was supposed to... leek pie was defective, my summons were ineffective, and we didn’t know what to do!

Blonz had a genius idea, developing a strategy so we could defeat the monster. I wanted to bury it after, but found that we never learned its name or its purpose in this place. We decided to go home to Our Amakna, with heavy hearts. I’m going to try to be more careful in the future...

Sincerest (Grandapan)

2 0
Reply
Score : 5

Where the results?

0 0
Reply

Hi CRAMAGE,

We'll announce the winners within the week. Thanks!

[Flatops]

Hello folks,

Thank you for joining our event and sharing with us your temporal adventure!

Hats off to our winners

MrDSire

Research Log: Jullier 11, 649

I returned to the crack with my Iop peer, Luffy, to conduct more research. He was not that interested in my research (to no one’s surprise) but when I offered to buy him lunch he was all in.

Is an odd world indeed. It feels like going back in time, but not back in history. It feels like the World of Twelve in the present but in an alternative timeline. I don't feel like I’m first Fogger to step place in this world, it feels like world where Foggers will never exist – something I can’t even fathom.

Outside of the Kanojedo there was a strange figure, one who seemed to be between realities. It attacked us in an otherworldly manner. I set up my Harpooner and took shots at it at range but everything seemed to miss – the bolts from the Harpooner would be flying straight then all the sudden vanish and reappear somewhere else flying at a completely different trajectory. Luffy seemed to have the right idea though (never thought I’d write those words). He got right in its, er, face and proceeded to cut the thing to pieces with a look of glee on his face. Seeing another one approaching, we quickly made I way back through the crack.

As we sat back on the other side of the crack catching our breath I sat shaking, trying to process what we witnessed. Luffy, however, did not seem phased.

“So, when's lunch?”

Omarsuucho

Un día habitual, como buen Yopuka caminaba tropezando a cada paso mientras evaluaba el filo de mi nueva espada por el zaap del pueblo, cual fue mi sorpresa que un pequeño tofu corrió hacia una grieta, lo perseguí y atravesé algo de colores extraños, casi vomito del mareo. Enfundé mi espada y me dirigí a la aventura.

En la otra dimensión escuché la fabulosa melodía, una flauta que tranquiliza mis entrañas, que según mi abuelo cabeza de chorlito eran los mejores tiempos. Un comercio estable, amistades eternas y ganas de vivir jugando para entablar nuevos vínculos, de los que suceden una vez en la vida. 

Di un fuerte salto y logré alcanzar al pequeño tofu... pero algo había cambiado, ahora era un organismo extraño, sin miedo impacté mi ira pero golpeé a un compañero osamodas que estaba tras de mí, sin entender qué pasaba utilicé mis espadas por todos lados y el organismo se me acercó para decirme "te crees muy listo?" por supuesto no sabía que soy de fuerza, así que seguí golpeando a mi alcance y al final derroté a ese tofu convertido en un vomito rosa.
Seguí conversando con entes extraños, de diseño viejo pero con música perfecta, ayudando a otros compañeros del pasado y resolviendo enigmas hechos por mis antepasados para mí, como recompensa de esta árdua aventura me hice de más daños en el filo de mi espada para siempre. 
Soy yopuka, no sé qué hice pero fue lo mejor que he hecho.

Strokal (Yopuka)

Login to claim your prizes. Thank you to all participants, until our next contest!

Reply
Score : 3

Felicidades omarsucho!!! No gane yo pero el premio quedó entre las amistades!! Bien merecido.

0 0
Reply
Score : 161

I'm humbled, thank you very much. Glad you liked my entry.

0 0
Reply
Respond to this thread