FR EN
Browse forums 
Ankama Trackers

Summary: Duplication Bug

By [Ankama]DOFUS-Touch - ANKAMA - June 08, 2021, 18:00:00
AnkaTracker Announcements

The work on the duplication bug reported late last week is coming to an end. You can find here a summary of the last few days and hours of work done, as well as an update on the decisions made.

DOFUS Touch
SPANISH

What happened?

Late last week, our team started receiving feedback about a possible bug in the game. At first, the feedback focused on a possible bug through buying and selling to NPCs and our team spent a lot of time investigating different possibilities, which was inconclusive.

For a second time and since Saturday morning, a possible duplication bug in the achievements is investigated. Again, the investigation was not conclusive enough to identify the problem.

Around 1:00 PM (Paris time) the reproduction of a duplication bug is reported by some players and reproduced by our teams.

Once the bug was confirmed, our team met as soon as possible and decided to close the game servers around 3:45 PM (Paris time) on Saturday. Thereafter, our team started a long procedure which consisted of:

• Reproduce the bug not on the classic servers, but on the local servers (an essential step for testing).
  • Fix the bug
  • Carry out an investigation to identify since when the bug has been consistently exploited and to estimate the extent of the damages
  • To finally initiate the rollback procedure

To give you an idea, some players have generated billions of Kamas in the space of a few hours, which is far beyond what occurs naturally. Not to mention duplicate items, such as several hundred Dofus Vulbis.

No Rollback Decision

The rollback option has been widely discussed in the last few days. As the exploitation of the bug started many days ago, such a decision would cause you to lose a lot of game time and would have serious consequences for the community.

This is a situation as unprecedented as it is critical, so we have taken the necessary time to think and act as best as possible in order not to penalize you more than necessary.

Therefore, the rollback solution was finally ruled out.

Still, the following decisions were taken:

• All players who exploited the bug have been permanently banned from the game.
  • Our team implemented the necessary corrections to destroy as many of the resources generated by the bug as possible.

The impact may be felt in the short term, but it will be absorbed over time and you will be able to continue playing without losing several weeks of investment.

Compensation

Regarding the server downtime, compensation will be distributed in the next few days. We will inform you as soon as possible.

We apologize once again for all these inconveniences and would like to thank all the players who have given us feedback on these problems. In these situations, the sooner we receive the information, the better we can react: these players are our allies and we thank them for helping us to keep the game healthy.

First Ankama intervention

Replying to lhamdix

Hi lhamdix#4255,

We will provide compensation for the downtime. We will share the details soon.

[Flatops]

See message in context
Reactions 63
Score : 1

"All players"

0 0

Mi humilde opinion, yo como muchos de mi clan, proponemos la solucion de reiniciar por completo el servidor, psbsi bien es verdad que muchos de los objetos clonados aun estan en cuentas alternas de los que explotaron la falla del juego, lo que conllevara a que ellos tengan total control del monopolio y de la economia, muchos dejaran de jugar hablo de una gran comunidad, si reinician todo habra motivacion para jugar otra vez y esmerarce por todo desde el principio, humilde aporte a tener encuenta..saludos

0 0
Score : 36

pero si por error alguien con su esfuerzo, constancia, dedicación, q levanto sus kamitas honradamente compro sin darse cuenta en el mercadillo su set q este estaba clonado, o fabrico sus objetos con recursos clonados? que pasara, o q paso?

1 0
Score : 155

buenas tardes, me tomo el trabajo de hablar de los siguientes hechos por que sinceramente en el poco tiempo que llevo jugando me he encariñado mucho con el trabajo que ankama a realizado con dofus dígase dofus touch puesto que no tengo la oportunidad de jugar otro debido a razones que no vale la pena explicar aquí. creo que la decisión de no hacer el rollback es la mas acertada puesto que dicha opción era bastante amenazante para la comunidad y es triste perder todo el progreso por que como ya han dicho mucho usuarios el progreso se traduce en tiempo empleado en el juego cosa que es imposible devolver a no ser con la satisfacción que siente el jugador al verlo en su cuenta. ahora que leo de donde se producía el error es bueno informar también que en muchas ocasiones cuando se hacen mazmorras de mas lv al que un jugador principiante puede acceder solo dicho logro no se activa asta adquirir el lv, pero el problema es que cuando el jugador llega al lv requerido no obtiene el logro inmediatamente si no que hay que reiniciar para poder obtenerlo creo que esta es una posible razón para la situación experimentada recientemente. al principio cuando entre al foro pensé que era como en los demás foros donde los admin. (staff) no prestan mucha atención a los jugadores, tampoco se si este fue un caso especial por la envergadura de la situación. pero el caso es que asta donde yo lo veo el staff se detuvo a tener en cuenta la opinión de sus usuarios. viendo esto creo que a partir de ahora posteare mas en los comentario de sugerencias ideas y temas que creo que ayudarían a este gran trabajo que es dofus touch.

0 0
Score : 36

cunado implementan la opción de recetas posibles en el banco ?

0 0
Score : 185

Ankama, de que adianta os jogadores serem banidos se eles podem simplesmente mudar de IP? O problema de voces é que vocês não tem proteção de autenticação, com isso, quando voces banem um jogador que faz mau uso do jogo prejudicando toda a comunidade, o maximo que voces iram conseguir fazer com o banimento é segurar por um curto tempo e nao permanentemente ja que os jogadores podem mudar de IP e criar uma nova conta e voltar com os bugs no jogo.

0 0
Score : 31

Its not fair, the game stoped 3 days and all my boste pack xp almost finished without any rewords for me

0 0

Hi lhamdix#4255,

We will provide compensation for the downtime. We will share the details soon.

[Flatops]

Score : 2

Olá, fico muito feliz de saber que o bug no jogo foi devidamente resolvido e mais Ainda por poder voltar a jogar, mas enquanto os servidores estavam em manutenção eu estava com bônus de XP ativado, os jogadores Nessas condições teriam alguma forma de repor este tempo de bônus XP? Obrigado e parabéns pelo ótimo jogo

0 0
Score : 16

Recomendaria en vez de dulces que dieran pocimas de cambio de color ademas del bonus perdido durante esos dias.

1 0
Score : 147

Congrats for the decision. It was the best for the entire community. A rollback wojld have killed the game. Again congrats

0 0

Buena tarde a todos y especialmente a Ankama. Primero agradecerles el trabajo realizado para darle la mejor solución a este problema presentado, recordemos que los creadores de este juego son seres humanos y es normal que se cometan errores, creo que a mi parecer dentro del conocimiento que tengo dieron la mejor solución y fue no aplicar un rolback para toda la comunidad. Quiero aprovechar para comentarle a Ankama si es problema directamente mío o del juego en general, cuando estoy sesgando mi oficio de campesino, en el momento en que ingreso a combate con uno de los espantapájaros, lo digo así porque no recuerdo si es el nombre técnico o es otro, en muchas ocasiones para dar un ejemplo más detallado, de 10 combates 4 de ellos me genera un error, la pantalla se queda quieta y esto me obliga a que me tenga que desconectar y conectar nuevamente para continuar el combate.
Agradezco la atención frente a este tema. Y mil gracias por el trabajo realizado para continuar con este gran juego que tanto me encanta.

0 0

Continuando el comentario el error que presenta es ", la pantalla se queda quieta y esto me obliga a que me tenga que desconectar y conectar nuevamente para continuar el combate"

0 0
Score : 5

Vocês da Ankama baniram meu feca 156 não fiz nenhum tipo de irregularidade no jogo a não ser ter mas de uma conta que divido com meus sobrinhos .No feca eu não tinha nenhum mk so a dofus Cenowawa que fiz a quest e trofeis alguns recursos e 2 montarias como podem banir uma conta assim. Joguei quase um ano nessa conta vocês são muito irresponsáveis já mandei vários tickets até agora nada de resposta parabéns Ankama não vou desistir de jogar por que gosto desse jogo que faz parte de minha infância mas não gasto mas 1 real nesse jogo isso eu garanto a vocês!!!!!

0 0
Score : -24

Ayuda, me sancionaron 2 de mis 3 cuentas y jamás hice nada malo... Además que solo sanciónen 2 de 3 no tiene sentido y muchas más gente como yo salió salpicada ayuda porfavor hagan bien su trabajo.

0 -1

Hi Ale-sw1994#5002,

Kindly contact the Support team here to check the status of your account.

[Flatops]

yo quisiera que regalaran un cambio de apariencia de cara y color o por lo menos colocar las gloutinas para colombia y poder comprar servicios, me parece algo injusto lo que pasa no puedo disfrutar de comprar los servicios por que cancelaron las gloutinas y no hay una forma alterna para poder adquirir los packs es realmente muy triste esto..

0 0
Score : -12

no mmn se llevaron los sets de dos de mis pj exijo que apliquen roolback y no sus mamadas

0 -1
Score : 30

si los sets eran clonados fueron borrados  no hay nada que puedas hacer

0 0
Score : 6

these are not enough. billions of kamas produced must have already been sold through illegal sites. Every unrequited money transfer made over two different ropes should be looked at and those who bought should be punished. As long as someone wants to be strong with their money without effort, there will be kamas trade. As long as there is kamas trading, the game will be p2w and those who want to earn and sell money will find new openings. the victims will be those like us who play this game for fun with their own efforts.
Anyone who has made high money transfers in the last 2 months should be examined and asked for an explanation. Anyone who can't make a rational explanation should also be banned.

0 0
Score : 24

So people who bought a goultine pack of 30k and traded trophy’s, scrolls etc (like me) should be punished for something like the massive almanac and farm bot use or now the vulbis thing, do I get you right?

Dofus is a p2w Game since many years. I didn’t liked that change either, get over it. Dofus pc is even p2p and p2w.
Shouldn’t we just all fight those bot armies and bug users, instead of (like you) wanting to attack other, normal players?
Please think about what you write before you do so.

Edit: May be you just didn’t thought about goultines and multiple trades, Guild money etc.

0 0

Es lamentable lo que pasa para los usuarios en Colombia, no se puede comprar bonus con kk y tampoco se puede comprar Goultines y mucho menos en los pack de pesos col. Es absurdo el abandono total para disfrutar el juego, compras cerradas y ahora sin kk para comprar el bonus -..-... después de tanto tiempo y arduo trabajo honesto en el juego.... ni uno ni lo otro, realmente la experiencia es muy limitada a comparación de las épocas de oro que se vivieron desde que comenzó esta historia. 

0 0
Score : 130

I want a new server without billionaire cheaters rulling the economy.

This bug broke all the servers, I dont wanna be ruled by cheaters on game

0 0
Score : 24

Bc of the massive almanac and farmbot use on every server and Ankama making it hilariously hard to report bots in dofus-touch you won’t find one server without an economy ruled by cheaters (in s.e. asia they call that a job).
I wish ankama would build up a possibility to report bugs that is easy and works properly, or just get rid of the almanac bot problem which should be kind of easy. Don’t know why they don’t care about that. Everyone who does the almanax quest has seen thousands of that bots.
Or fight the players using followbots to leech whole teams....

0 0
Score : 19

Hello, for me the best compensation is to see more moderators in the game, not even an hour had passed since the server opened and there were already hundreds of bots

0 0

Hi there! We are currently recruiting moderators. See here for more information on the role, and how anyone interested may begin an application.

Respond to this thread