FR EN ES
Browse forums 
Ankama Trackers

Class Balancing 1.56

By [Ankama]DOFUS-Touch - ANKAMA - July 26, 2022, 16:00:00
AnkaTracker Announcements
Reactions 38
Score : 3

It is kinda amazing how careless you are about this game. 
It seems as if you want to force people to come to PC Dofus. 
This int cra debuff is a total game-changer to me, since I spent more than year working for int set I'd be satisfied with. 
Really sad to see this and this whole change surely will impact the number of players playing Touch... But will they switch to PC, I highly doubt it. 
Regards... 

0 0
Score : 82

Eni's Dissuasive Word on Beta has minimum 4 range diagonally. Pretty massive nerf (Enis can now be easily locked), and not a word about it in the patch notes.

0 0
Score : 36

Hey everyone,
From my point of view as a player thats been kinda off the game for a year or so i but been keeping up with the changes i have some things to say
first of all why is everyone complaining about panda but didnt give a diddlydoo for sacrier?Sacrier was exacly the same a great tank and a positioner then the rework came and you know the rest.I actually went through all my 6 classes after a while and every one of them had reseted characteristic points and spell points.Spells and elemental paths missing new spells added some gone made 4 out of 6 my builds useless!!!At this point im just waiting for the game to become more stable and maybe i will consider starting again at some point.What i can tell you is that the game devs are ruining the unicness of every class.Not every class needs to deal dmg thats the very essence of an mmo rpg you have the tank dmg dealer positioner buffer healer etc dont try and make every class a litlte of everything...
But there is always a but
some of the changs are generaly good most of the i dare say.So im just waiting to see how it finnaly turns out!

0 0
Score : 113

Xelor virou uma piada

0 0
Score : 20

Hola saludos la verdad veo innecesario el nerfeo del ocra ya que la baliza solo sirve para atacar en un elemento que es inteligencia, en los demás elementos solo sirve para reposicionar si van hacer el nerfeo hagan que por lo menos se puedan pegar por medio de los demás elementos ya que solo lo utiliza son los de inteligencia, SERIA GENIAL VER COMBOS CON BALIZA PARA PEGAR CON LOS DEMAS ELEMENTOS SERIA MAS VERSÁTIL y por lo menos valdría la pena la modificación.

0 0
Score : 1

You who speak ill of the cra update, you want an easy life, everyone was nerfed, ecaflip too, etc.

0 0
Score : 687

You speak even more ill being one of those people hiding behind Feca’s shields and with 50% ecaflip luck effect WITH vitality buff. That class deserves to be a glass cannon.

0 0

Ankama honestly calls this improvements, literally all classes concerned are getting nerfed. Cra is gonna het absolutely useless in p2p. The erosion adjustements are shite and useless. Gotta had 5 ap just for erosion, while other classes do damage besides erosion

0 0
Score : 3

El Ocra esta bien como esta ahora.

Flecha Agarre no la solía utilizar, pero ahora con esta mejora puedo hacer maniobras que requieran de huir cuando el enemigo este cerca de mi, obviamemte el ocra es vulnerable a los ataques cuerpo a cuerpo pero gracias a esto me da mas ventaja de escapar.

La reducción de varios hechizos la verdad no tengo ningun problema. De hecho lo hace mas emocionante y es todo un reto no es para tanto el ocra es muy bueno pero el que le este usando muy sabiamente lo hace imparable.

En fin.
El punto es que para mi el ocra esta bien como esta gracias Dofus Toch.

Llevo 2 años jugando este juego :v

0 0
Score : -5

buenas tardes, acabo de probar el xelor de suerte en beta, porfavor no le bajen los daños de esa manera a la rama de agua cada actualizacion que quieren hacerle al xelor es para dañarlo mas, hay tanta razas tan rotas y quieren bajarle los daños asi al xelor de agua consideren porfavor los daños base de la rama de suerte del xelor es muy baja, ademas que si o si el de agua debe retirar por lo tanto los puntos de caracteristica una parte tambien va para sabiduria. 

0 0

i wanted to download the game after taking a long break. But after seeing the dreadful nerfs to Cra, i don't think I will.

0 0
Score : 6

Se agradecería q dieran un adelanto de la reforma al Xelor, al menos para avisar cual de las 4 ramas elementales es la que le van a sacar.

0 0

Quiero dar mi opinión acerca de la raza Xelor
Ps ha sido brutalmente nerfeado con el fin de equilibrar el daño base de cada hechizo que tiene con la distribución de puntos de características que se esta haciendo a todas las razas reformadas.
1. No era necesario bajarle demasiado daño al Hechizo Golpe de Xelor porque es un hechizo que esta muy limitado de alcance.
2. Igualar los daños con el Hechizo Distorsión porque es es un hechizo secundario.
3. Lo ideal era subirle el daño al Hechizo Marchitacion si le iban a disminuir el número de lanzamientos.
4. No quitarle su rol de traba de PA, porque es su fuerte, lo mejor era ajustarlo un ejemplo: Por cada elemento un Hechizo de retiro de PA e igualar la misma cantidad de hechizos por cada elemento y descartar Distorsión ( solo ataque con tierra) y asi usar uno de los hechizos de fuego ( porque es el elemento que más ataques tiene) y cambiarlo a aire. De ese modo seria un equilibrio y no se pierde la escencia de esta raza. Para terminar, hubiera sido genial que quedara asi
Relentizacion : Retira 2 PA como maximo ( asi como la ceguera del feca) y se pueda lanzar 2 veces por objetivo (agua)
Polvo Temporal : Retira 2 PA max 2 veces por objetivo (aire)
Distorsión: Retira 2 PA como max ( tierra)
Reloj de Arena: Retira 2 PA max 2 veces por obj y disminuir el daño para considerar el ataque dos veces al mismo objetivo (fuego).
Pero es solo una opinión, saludos.

0 0
Score : 2

Deberían ver bn el sacro le quitan la vida y le dejan las incurables + sacrificio no vale a pena te bajan la vida y te matan rápido.

0 0
Score : 14

I was happy playing the ecaflip w the summoning claw, now the summoning claw die all the time, now he cant kill no one, and need to wait more to summon him again... Now most of my skill are trash. This game is not fun. Worst game ever sad

0 -1
Score : 14

I forget to say, I am a new player, its hard for new people play this game, we dont have a super set, get those sets its Like hell of hard, if even the skills cant help the new players, then this game isnt for new players at all. I farmed a full set of the celestial tofu, it didnt help at all, cant run from enemies, and my cat die so easy. Why this game dont make every class stronger? I cant even kill the monsters

0 0

Porque a los sram, los tienen olvidados, creo que merecemos algo bueno. Ya que mucha gente usan sets que dan unas recistencias agilidad absurda.

0 0

Osea que según ustedes el sram es el pjt perfecto. Cuando carajos nos van a dar poderes nuevos.

0 0
Respond to this thread